fredag 20. august 2010

Sarons Dal 2010

Sarons Dal i år var rigtig godt! :) Jeg var der sammen med min elskede mand, Benjamin :) Der var omkring 200 unge mennesker der var tilmeldt og vi blev så delt op i grupper. Benjamin og jeg var ledere for en gruppe unge mennesker fra 13-18 år på "Youth Planet", som det hedder.. Og vores gruppe bestod af 9 søde piger, som vu havde ansvaret for fra klokken 9 om morgenen til ca klokken 02.00 hver nat :) Det var fantastisk at se, hvordan Gud forandrede mange unge mennesker i løbet af ugen! Mange ble frelst, mange blev helbredt og mange blev fyldt med Helligånden :)



Hver morgen havde vi gruppesamlinger sammen med vores gruppe i 45 minutter. Under disse gruppesamlinger læste vi Bibelen sammen, snakkede om det, vi havde læst, bad sammen, snakkede om oplevelser som de havde haft med Gud og det, der skulle ske i løbet af dagen/ugen. Allerede den første dag da vi skulle bli kendt med de unge som vi var ledere for, snakkede vi lidt om tungetale. Alle de unge fortalte lidt om sig selv, og Benjamin og jeg fortalte om hvordan vi havde mødt Gud og nogle af de ting som Gud har gjort i vores liv. Her blev det naturlig for os at nævne tungetalen, hvilket var meget ukendt hos de unge som vi var ledere for. De var meget lukkede for det og vidste ikke rigtig noget om det. Men efterhånden som Benjamin og jeg snakkede om hvad vi selv havde oplevet med Helligånden og vores personlige oplevelser med tungetale, evangelisation og helbredelser m.m., blev de mere og mere åbne for det. Vi nævnte det også for de andre ledere, og vores lejr præst prædikede om det til et af møderne.



Onsdag aften fik jeg et spørgsmål fra hende der havde været allermest lukket for tungetale, om vi kunne snakke sammen alene dagen efter. Dagen efter havde vi meget travlt, men to dage efter fik vi snakket sammen (hendes veninde var også med). Hun sagde at hun var blevet mere og mere åben for tungetale eftersom vi havde snakket om det og eftersom vi havde fortalt dem om så mange personlige erfaringer som vi selv har haft med Helligånden. Så nu ville hun gerne have at jeg skulle bede for hende sådan at hun fik tungetale! Hendes veninde og jeg lagde vores hænder på hende og bad for hende... og hun fik tungetale! :D ..Jeg fik så at at vide af hendes veninde bagefter, at hende som vi lige havde bedt for havde givet klar besked om, inden hun kom til Sarons Dal, at INGEN måtte bede for hende! Hun havde hellere ikke hørt om Helligånden før, hvilket også gjorde at hun syntes det var meget skræmmende. Det var super fantastisk at se, hvordan Gud arbejdede i hende og, hvad Han gjorde i hendes liv i løbet af ugen :)





Udover møderne i Sarons Dal, så var vi ude på forskellige sjove aktiviteter hver dag, som f.eks.: Vandski, golf, paintball, pistol skydning, bading, rappelling (rappelering), og stokke kamp... Der var også lovsangs koncerter om aftenene :) Sidst på ugen var der en kor aften, hvor alle deltagere på Youth Planet skulle synge sammen med sin gruppe. (Det øverste billede er vores gruppe der øver til denne kor aften.)










Det var en rigtig god uge, hvor vi også fik et godt samhold i gruppen, fik tid til at snakke med min far og nogen af mine søskende lige lidt (de var også der)... Men min søster på snart 15 var i vores gruppe, så det var super hyggeligt at have hende med os hele tiden! Du betyder uendelig meget for mig søs, Elisabeth! :)








Husk!
Others first <3

Må Gud velsigne dig rigeligt!

Blessings herfra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar