fredag 20. august 2010

Flytning fra Norge til Danmark + bryllup

Uha, hvor har jeg været dårlig til at opdatere min blog på det sidste!
Jeg vil lige starte med at fortælle, at jeg flyttede til Holstebro i Danmark den 10.august 2009. Jeg startede på HF på Holstebro Gymnasium og HF to dage efter, og der går jeg stadig - nu som afgangselev :) Til jer nordmænd der læser dette: HF er ca. det samme som "allmenfag på videregående skole(gymnas)", men meget hårdere end i Norge. Mange store og omfattende afleverings opgaver hele tiden + eksamen i ALLE fag! Men jeg synes det går fint, og jeg trives rigtig godt her i det skønne DK. Mærkeligt nok, føler jeg mig faktisk mere hjemme her i Danmark, end jeg nogensinde har gjort i Norge! :) Men I nordmænd, familie & venner der læser dette, IKKE MISFORSTÅ!! Jeg savner jeg rigtig, rigtig meget og holder rigtig meget af jer (utrolig gla i dåkke)!! Men jeg ved bare, at det er her jeg skal være... Fordi Gud har kaldet mig til at være her, for at forkynde evangeliet for danskere, og betyde en forskel i deres liv.

Der er også helt vildt mange der er blevet frelst, døbt i vand og døbt i Helligånden (fået tungetale) i løbet af det sidste år. Det er super fantastisk at se, hvad Gud gør! <3 God is AMAZING! Her er Dorte og Filip da de lige var kommet op af vandet, efter at de blev døbt:
Og her er Amira (ex-muslim) der lige er blevet døbt. Her beder vi for hende :)

Den 10.januar i år blev Benjamin og jeg forlovet. Benjamin friede til mig da vi skulle til møde i husmenigheden, så det var altså mens de andre var der - super sødt!! ^^,
Den 15.maj i år blev vi gift, så nu er vi mand og kone! ;)
Det var en fantastisk dag som jeg aldrig nogensinde kommer til at glemme! <3 ...der står lige lidt mere om hvad der skete i mit tidligere indlæg, men kan lige skrive det kort igen: En blev helbredt for depressions dæmoner, og en af mine bedste veninder blev frelst! Tænk at vi fik muligheden til at bede til frelse med en veninde på vores egen bryllupsdag, det var bestemt den allerbedste bryllupsgave!! :)

I februar havde vi besøg af 3 stk fra Simple Church i Holland; Steve H., Jonathan F. og Aryan. De gav os masser af god undervisning og vi blev virkelig velsignet gennem deres besøg! :) May God bless you guys :)

Må Gud velsigne jer allesammen rigeligt!
Kh. Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar