tirsdag 31. mai 2011

Taknemlighed til Gud


Der har virkelig sket meget på det sidste, og jeg har haft mange eksaminer at læse op til, hvilket er grunden til, at jeg ikke har blogget i lang tid. Jeg har stadig 3 eksaminer tilbage inden jeg bliver student, men jeg må hellere skrive lidt nu her inden jeg læser videre :) Der har blandt andet været afslutnings galla på skolen, eksaminerne er i fuld gang, og sommerferien med studenterfest står for tur. Sommerferie betyder arbejde i stedet for skole, hvilket jeg glæder mig til efter 14 års sammenhængende skolegang. Efter ca et år eller to i arbejde regner jeg med at læse til pædagog eller folkeskolelærer - mest sandsynlig folkeskolelærer :)
- På billedet verfor er jeg sammen med min klasse veninde, Mille (Camilla).




Gud gør store ting hver dag, og han arbejder i vores liv. Nogle gange kan det være svært for os at forstå Guds plan med det hele, men jeg ved, at når Gud har sagt noget, så lader han dig ikke i stikken. Når Gud har sagt noget, vil han fuldføre det. Gud har kaldet mig til at forkynde evangeliet her i Danmark, og jeg ved, at Gud har store planer for vores land. Jeg har fået lov til at opleve mange fantastiske og store mirakler, og Gud har vist mig hans enorme kærlighed og nåde. For hver dag som går, vokser længselen efter mere af Gud i mit liv, og kærligheden til andre mennesker vokser og vokser. Det er svært at forstå, hvor uendelig Guds kærlighed til mennesker er - og Gud har virkelig lagt mig nogle ting på hjertet på det sidste. Gud har blandt andet givet mig nogle profetiske ord og billeder i forhold til nogle mennesker der skal blive frelst, og han har samtidigt udfordret mig til at tage nogle nye skridt i tro. Et billede, som jeg fik meget stærkt for ca 2 måneder siden, arbejder jeg stadig på - og tiden bliver mindre og mindre. Jeg vil lige skrive mere om det når tiden er inde.

I øvrigt har jeg også fået mulighed til at vise en del af mig selv, som der stadig er mange der ikke kender. Min kærlighed til lovsang. Til min musik eksamen sang jeg "Do they see Jesus in me" af Joy Williams, hvor min veninde Connie spillede klaver til. Både censor og min lærer var rigtig glad for det, og det var bestemt min solosang, jeg fik mest ros for. Jeg er så taknemmelig for alt, Gud har gjort for mig og alt, han udfordrer mig til at gøre ... and the biggest challenge is yet to come :) Men med Guds hjælp er ALT muligt, så jeg glæder mig over at Gud ønsker at bruge mig til at nå mennesker med hans kærlighed.





Jeg har også lige fået at vide, at min bedste veninde Inger Lise kommer for at besøge os i sommerferien, hvilket jeg glæder mig super meget til!! Jeg savner hende såååå meget!! Jeg glæder mig som et lille barn til at se hende igen! :) Og super mange gange tak til hendes storesøster Ida, som gør rejsen mulig :)


Husk at sætte andre foran dig selv, ligesom Jesus gav sit eget liv for at vi kunne gå fri.

OTHERS FIRST <3
May God bless you

- Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar